Fredag!

Ja idag är det fredag och jag har njutit hela dagen. Imorse hittade jag mina gamla nagellack så sedan satt jag bara ganska länge och målade/lekte med naglarna medan jag lyssnade på riktigt bra musik. Sen åt jag bananpannkakor, keso, hallon & blåbär ute i solen och hade en riktigt mysig stund.
   På eftermiddagen kom Linus hem direkt efter skolan och vi cyklade iväg till Testebo och spelade lite fotboll (jag blev helt slut haha. Hanna och jag var också iväg för några dagar sedan och sedan dess har jag träningsvärk!).
   Sedan har jag bara fotat massa inspirationsbilder och lyssnat på musik och solat ute i solen. Och faktiskt sjungit lite med Hanna haha, vackert...

Såå, en riktig mysdag med andra ord :) Mmmm. Snart blir det grillat och säkert något bra på tv:n. Hoppas ni alla får en jättebra helg!

Här kommer lite bilder från idag och andra dagar:

Jag har fått ett skrivbord :) Jag älskar det!!
På påsken körde jag på dessa leggings haha. Köpte dem i USA och de är ganska coola ändå tycker jag
Har fått två nya kuddar. Fina <3
Detta har jag också hållit på med. Både idag och igår - skrivit ut massa foton från USA (många fler än dessa faktiskt). Det har varit väldigt roligt och resultatet blev jättebra :)
Naglarna blev såhär tillslut. Kul med lite annorlunda ;)

På vägen tillbaka från fotbollen idag så plockade jag dessa. Fotade dem i massa olika sammanhang mm. Superkul och de blev bra tycker jag :)
Haha det här kanske inte blev så bra, men det var kul

Tiden går så himla fort

Jag har varit hemma i två veckor och tre dagar nu, hmm. Det är mycket jag har gjort under denna tid. Firat kalas, träffat kompisar, varit barnvakt, packat upp, varit till Ikea, fotat, bowlat med lillebrorsan, varit till stan och Valbo, tittat på fotbollsmatcher, gått ut och gått med mamma, sökt kurser och tittat på tv mm. Det har varit roligt men intensivt ;)

Nian är ganska söt just nu haha
Kusinerna och lillebrorsan på kalaset ;)
Mina presenter - jag är jättenöjd. Pengar behövde jag verkligen!
Nemo var huuur söt som helst här!
Här med, så himla söt
Linus åt en risifrutti innan bowlingen, så söt är han (eller jag menar cool ;))
Detta köpte jag :) Praktiskt och perfekt haha
Bara lite kläder

Livet just nu

Jaa, just nu känns allt lite upp och ned... Jag blir så stressad och orolig för allt jag vill och måste göra. Den största frågan är egentligen vad och hur jag vill göra med allt. Och framför allt jobba med. Tänk att det kan vara så svårt! Det känns som att ingenting skulle passa mig, det finns alltid något som stoppar mig om jag hittar något jag tycker om. Men men, jag ska inte vara så negativ, jag tror allt kommer lösa sig, det brukar ju det som tur är.

Men jag kan inte låta bli att tycka det är jobbigt nu att vara hemma igen och komma tillbaka till alla problem. Jag menar, det är ju allt med Arbetsförmedlingen, betalning till tandläkare, ovissheten om framtiden och pengarproblem... Ja, i USA fanns typ inte dessa problem och jag tror det var en stor del till varför jag var så positiv och glad hela tiden. Man fick ju sina pengar varje vecka och kunde i princip göra nästan vad man ville för dem. Jag hade ju även pengar över som jag kunde spara - vilket jag verkligen uppskattade!

I alla fall, på något sätt kommer jag lösa allt. Tänk positivt! Imorgon ska jag till Arbetsförmedlingen och då ska jag ta upp lite tankar och idéer i alla fall.

Några av de saker jag är riktigt glad för är att jag är hemma hos familjen och att jag bor i ett sådant fint hus! :)

Lördag

Just nu är klockan efter halv elva på kvällen och jag sitter bara i soffan hos barnen jag är barnvakt hos och tittar på tv. Ååh de var så himla söta idag :) Och jag fick några jättesöta presenter som de gjort själva. Flera armband och ett halsband- sötnosar...

Förutom att vara barnvakt, har jag idag har jag även varit till Sandviken med Hanna-syrran och tittat på fotboll ;) Vad kul det var men vad kallt det blev!

Imorgon väntar kalasfirande för mig, mamma och pappa. Jag ser fram emot att träffa alla :)

Såhär blåsigt blev det haha!

Födelsedag <3

Igår fyllde jag 21 år! Drickålder i USA alltså. Haha. Det är helt otroligt att jag föddes för så många år sedan... Men i alla fall, jag hade en väldigt bra dag som började med en mysig frukost med mamma och lite presenter. Sedan rensade jag lite gamla saker (faktiskt roligt tycker jag ;)) och vid 11 åkte vi ned till stan med mormor, också och åt vi sallad på nian för första gången på över ett år - mmmm. Senare på kvällen, åkte familjen ned på stan för att gå på bio och se 10 000 timmar och för att jag skulle få en till present :) Bion var ganska bra tycker jag, underhållande i alla fall :) Och gissa vad jag fick för present?! En Iphone :D <3 Gud vad jag är nöjd med allt.

Såå fina och söta paket
Supergulligt nattlinne, skylt med budskap och en Iphone - hur bra presenter som helst!!!
Nu står hjärtat på skåpet :)

Mitt drömhem!

Just nu bor jag i mitt drömhus... och det är underbart! Fortfarande är det saker kvar att fixa men det kommer nog bli hur bra som helst när det är helt klart. Jag är bara sååå himla stolt över mamma och pappa som gjorde det såhär fint medan jag var borta!!! :) Var ganska svårt att fota och få med allt, men jag gjorde mitt bästa.

En del av hallen och mitt rum längst där nere
Det fina köket
Mysiga lyx-badrummet (tycker jag) :)
Vardagsrummet <3

Mitt rum :) (inte färdigt än, ska få speglar och lite andra saker också)
Min enorma garderob ;))
Fortsättningen på garderoben med sminkbord inuti :))
En inredningssak jag bara inte kunde låta bli att köpa innan jag åkte hem från USA. Ångrar mig inte ett dugg! :)

Hemma!

Jaa, i söndags gick flyget från LA klockan 15.05. Sen mellanlandade jag i Frankfurt efter 11 timmars flygning, bytte flyg där och åkte till Arlanda som tog ca två timmar. Familjen stod vid utgången och det var så jätteroligt att se dom!!!

Sen har dagarna bara rullat på, och jag har varit upptagen nästan hela tiden faktiskt. Har inte haft en lugn stund typ (lite mitt eget fel för jag har viljat göra så mycket hehe). Skatteverket, Arbetsförmedlingen, packat upp, tittat igenom mina gamla saker, handlat, träffat mormor, varit och köpt GIF-kort till mamma o pappa, fotat här hemma, städat ur lägenheten mm. Sååå mycket! Men gud vad fint det är här i huset!!! Jag trivs så otroligt bra :)) Jag ÄLSKAR det! Jag visar bilder imorgon om jag får tid ;)

Annars är det blandade känslor med att vara hemma i Sverige igen... Otroligt kul och skönt att bo med familjen istället för värdfamiljen. Här kan man ju förstås vara sig själv till hundra procent hela tiden och göra precis som man vill :D Men man saknar USA lite grann. Orkar inte skriva så mycket mer om det nu hehe, men Sverige är bra. Bara lite strama personer ibland, men så är det väl överallt...
   Något som är konstigt är att höra svenska hela tiden tycker jag. Ändå börjar jag vänja mig nu som tur är, men det låter som att alla pratar så himla tydligt och anstränger sig liksom haha, lite roligt.

Och maten!!! Oj vad god den är här! Även fast jag inte hunnit äta så mycket sedan jag kommit hem, så är det otroligt gott :)

Nu är jag riktigt trött och ska gå och titta på "Delivery man" med familjen. Den är så himla rolig och bra!! Jag rekomenderar verkligen den till alla!

Nemo <3 Vad mysigt det är med katterna nu!

Los Angeles

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig (ganska ofta faktiskt) men den här gången blev det bara inte alls som planerat. Förra gången jag skrev här, var Mimmi och jag beredda på en otrolig fantastisk resa med många platser att se och besöka, men resultatet blev något annat... Jag menar, vi hade det jättemysigt och så i alla fall men det var bara inte det vi väntat oss... Här är anledningen: den organiserade resan vi skulle åka på, fick vi reda på var avbruten- redan innan vi betalat var den tydligen det! Och ingen hade informerat oss!!! Det var (och är!) bland det dåligaste jag varit med om, men det var som det var och vi kunde inte göra något åt det så det var bara att acceptera...

Så efter att förlorat väldigt mycket tid medan vi försökt på tag på organisationen och allt, bestämde vi oss tillslut för att hyra en bil och köra till Los Angeles istället- eftersom våra flyg skulle gå därifrån. Problemet var bara att man var tvungen att vara över 21 om man skulle få hyra bil så det blev ingen bil för vår del. Resultatet blev istället en buss som vi sov i över natten för att slippa betala hotell och strula med det inför den kommande natten. Bra beslut pengarmässigt men det gick inte särskilt bra att sova haha. Sen hade vi redan bokat hotell när vi satt och väntade på bussen, så det var fixat och klart när vi kom, vilket var riktigt skönt.

San Franciscos busstation (vi satt inne som tur var, för bussen gick 11 på kvällen)
En del av hotellet

Så då spenderade vi fyra dagar i Los Angeles downtown och med bland annat besök till Hollywood och Santa Monica beach, och sedan även lite shopping, pingis och filmkvällar på hotellet. Den näst sista dagen för Mimmi, checkade vi ut och satte oss på en annan buss som tog oss till vårt nästa, redan bokade hotell (nära flygplatsen). Där var det riktigt fint och vi hade en Starbucks alldeles bredvid :) Där åkte vi till ett shoppingcenter och gjorde vår sista shoppingtur. Också solade vi, köpte mat osv.

Typ det bästa av allt! Vi åkte på en guidad tur och fick se Adam Sandler!!! :D Han var som han är i verkligheten och han pratade med oss! Synd bara att när jag filmade allt, märkte jag att inspelningen inte var på! :(( Otur haha
De filmade hans nästa film alltså. Så den måste man ju se sen!
Vi åkte upp för att se Hollywood-skylten. Tyvärr dimmigt just då, men fint ändå
Superfin bild!
Tvungen att ta kort eftersom Avicii var på bild ;)
Vääääldigt dyr och cool bil

Hollywood

En av de två restaurangerna vi åt på. Basket på tv:n. Populärt!

Bussen vi tog till Santa Monica
Stranden!
Vi åkte upp i en byggnad och tog lite kort. Jättefint och mysigt ställe
Just moi
Den en och en halv timmes långa bussresa till andra hotellet. Jag var tvungen att ha vinterskor och leggings för att få ihop packningen haha
Utsikt från hotellet - Starbucks (som vi åt supergod yoghurt på båda dagarna)

Köpte våra första chokladdoppade äpplen i köpcentret ;)
Många ben-bilder haha. Det här var sista dagen när vi satt vid poolen och solade och väntade på att Mimmis buss till flyget skulle komma... Varmaste dagen på hela resan och jag badade! :))
Bästa bilden jag hade av hotellrummet. Ser ganska litet ut men det var riktigt stort. I sängen skulle det få plats typ fyra, fem personer...

Och SEN!!! På kvällen när vi satt på hotellrummet, kände vi plötsligt hur allt började skaka! Det var alltså en jordbävning!!! Som att inte vår otur hade varit stor nog! Det höll på i ca. 15-20 sekunder och vi blev förstås jätterädda, men samtidigt började vi skratta. Usch alltså... Men då har man varit med om det å ;) Sen lämnade Mimmi dagen efter och jag fick stanna kvar själv.
   Som tur var, hände det inte igen och jag kunde sedan bara ta mig till flygplatsen och åka hem utan problem :)) 13 timmars flyg sammanlagt.

Men trots all otur, hade vi det väldigt bra! Vi gjorde det bästa av allt :) Sol, shopping, promenader och massa musik bland annat! ;)